Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen
  • Home
  • Vestigingen
    • Lage Land
    • Overschie
    • Hillevliet
    • Oldenoord
    • B!TS
    • De Job Academie
  • Praktische informatie
    • Nieuws
    • Afspraken en regels
    • Begeleiding en zorg
    • Examenreglement
    • Jaarrooster
    • Lestijden
    • Missie
    • Protocollen en procedures
    • Schoolgids
    • Vakanties en vrije dagen
    • Vertrouwenspersoon
    • Ziek melden
  • Ouders en leerlingen
    • GMR
    • Leerlingenraad
    • Medezeggenschapsraad
  • Vacatures
    • Wij zoeken jou!
  • Links
    • Social Media
    • ESF
    • IVIO@School
    • Somtoday
    • Samenwerking
    • Stichting BOOR
    • Diatoetsen
  • Aanmelden/contact
    • Aanmelden
    • Contact
Locatie Lage Land
Locatie Overschie
Locatie Hillevliet
Locatie Oldenoord

  • Nieuws
  • Afspraken en regels
  • Begeleiding en zorg
  • Examenreglement
  • Jaarrooster
  • Lestijden
  • Missie
  • Protocollen en procedures
  • Schoolgids
  • Vakanties en vrije dagen
  • Vertrouwenspersoon
  • Ziek melden

Klachtenregeling

Net als overal kunnen zich ook op de school zaken voordoen waarover iemand een klacht wil indienen. Een goede afhandeling van klachten is in het belang van de klager, maar ook in het belang van de school. Klachten hebben immers ook een signaalfunctie en kunnen ertoe leiden dat de kwaliteit van het onderwijs en de gang van zaken op school verbeteren.

Hieronder staat weergegeven welke mogelijkheden er zijn om klachten in te dienen. Dit varieert van het bespreken van de klacht met degene op wie de klacht betrekking heeft tot het indienen van een formele klacht bij de landelijke klachtencommissie. De precieze regelgeving is opgenomen in de Klachtenregeling Openbaar Onderwijs Rotterdam 2008 die op elke school aanwezig is.

Een klacht wordt in eerste instantie op het niveau van de school ingediend. Hierbij zijn er, afhankelijk van de situatie, de volgende algemene mogelijkheden:

  • Voorleggen aan degene op wie de klacht betrekking heeft;
  • Voorleggen aan de schoolleiding;
  • Vertrouwelijk bespreken met de schoolcontactpersoon, ook voor advies over de vraag wel of geen klacht in te dienen.

De volgende procedure wordt op Het Passer College gehanteerd m.b.t. de volgorde van aanspreken om te komen tot een oplossing:

  1. Gesprek met de docent en/of zorgcoördinator;
  2. Gesprek met de afdelingsleider;
  3. Gesprek met de locatiedirecteur;
  4. Schriftelijk naar het schoolbestuur;
  5. Formele klacht bij de landelijke klachtencommissie.

Als dit alles niet tot een oplossing leidt kan men de klacht schriftelijk aan het bevoegd gezag voorleggen. Aan Stichting BOOR is een klachtfunctionaris verbonden, mevrouw Marjel Sterrenberg. De klachtfunctionaris neemt vervolgens contact met u op.

Bestuur Openbaar Onderwijs Rotterdam
T.a.v. Mevr. Marjel Sterrenberg, Postbus 23058, 3001 KB ROTTERDAM
T: 010 – 2821725 F: 010 – 2821800 E: klacht@stichtingboor.nl

 

Hiernaast bestaan nog de volgende mogelijkheden:

Vertrouwelijk bespreken met een externe vertrouwenspersoon (ook voor advies over de vraag wel of geen klacht in te dienen). Contactgegevens van de externe vertrouwenspersonen zijn te krijgen bij de schoolleiding of bij de schoolcontactpersoon en tevens terug te vinden onder kopje 9.14.

Voor klachten op het gebied van (seksueel) geweld, intimidatie, discriminatie, onverdraagzaamheid, radicalisering en dergelijke kan men terecht bij het

Landelijk meldpunt vertrouwensinspecteurs.
T: 0900 1113111 (lokaal tarief).

 

Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht door de schoolleiding, het bestuur of de externe vertrouwenspersoon kunt u uw klacht indienen bij de

Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC), Stichting Onderwijsgeschillen
Postbus 85191
3508 AD Utrecht
T: 030 – 2809590
F: 030 – 2809591
E: info@onderwijsgeschillen.nl

Voor nadere informatie over de klachtenregeling kunt u terecht bij de schooldirectie; de klachtenregeling ligt daar voor een ieder ter inzage.

 

Rijksinspectie
De scholen van het Speciaal Onderwijs in de regio Rotterdam vallen onder het Rijksinspectiekantoor Zoetermeer, Postbus 501, 2700 AM Zoetermeer.

Voor vragen over onderwijs kunt u de Inspectie van het Onderwijs benaderen via T: 0800 – 8051 (gratis) E: info@owinsp.nl

 

Landelijk Meldpunt Vertrouwensinspecteurs

Voor klachten op het gebied van (seksueel) geweld, intimidatie, discriminatie, onverdraagzaamheid, radicalisering e.d. kunt u contact opnemen via T: 0900 -1113111 (lokaal tarief)

 

Landelijke Klachtencommissie

Het Bestuur Openbaar Onderwijs Rotterdam (BOOR) is voor alle scholen aangesloten bij de

Landelijke Klachtencommissie voor het openbaar en algemeen toegankelijk onderwijs
Postbus 185, 3440 AD Woerden
T: 0348 – 405245


Snel naar

Vacatures

Aanmeldingen

Vestigingen

Schoolgids

Vestigingen Lage Land Overschie Hillevliet Oldenoord B!TS De Job Academie
Praktische informatie Nieuws Afspraken en regels Begeleiding en zorg Examenreglement Jaarrooster Lestijden Missie Protocollen en procedures Schoolgids Vakanties en vrije dagen Vertrouwenspersoon Ziek melden
Ouders en leerlingen GMR Leerlingenraad Medezeggenschapsraad
Vacatures Wij zoeken jou!
Links Social Media ESF IVIO@School Somtoday Samenwerking Stichting BOOR Diatoetsen
Aanmelden/contact Aanmelden Contact
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools